donderdag 10 januari 2013

mijn eerste stof-voor-durf-het-zelvers-creatie

Het boek ligt hier al een eindje te lonken. Op een regenachtige 1e novemberdag werd het hier persoonlijk aan huis geleverd door één van de 2 schrijfsters. Een ware eer...
Prachtige dingen staan er in. Met een niet-kunnen-kiezen-wat-eerst-dilemma tot gevolg...

Een maand later was er pret-à-marché, waar ik op zondagochtend naar toe troonde. Daar vond ik op het standje van Miss Tiggr een prachtige velours en boordstof, waarbij ik onmiddellijk de associatie maakte met het boek... Een zachte échte-meisjes-kaptrui, dat zou het worden! Bijpassende Bora-tricot vond ik op het standje van sjiekebiele

En gezien het een patroon is uit het boek met de titel 'stof-voor-durf-het-zelvers', deed ik maar onmiddellijk wat wordt voorgeschreven: het patroon naar wens aanpassen... Naar inspiratie van een zalig kleedje dat hier bij Stien in de kast hangt, en steevast 'kabouterkleed' wordt genoemd, paste ik de kap aan naar een puntkap (die zo leuk rechtstaat als je hem op hebt), met boordstof rondomrond. 


Helaas trok eigenwijze dochter haar eigenwijze neus op bij het zien van de bijna-afgewerkte-trui... 'Niet mooi', haar woorden... Pfff, twijfelaars, 't is iets, maar dochters-die-maar-al-te-goed-weten-wat-ze-willen, dat is ook niet te onderschatten!

Gelukkig heb ik een fantastisch metekindje van zowat dezelfde leeftijd, die zo'n stoere meisjestrui wel direct zag zitten, al van bij de eerste aanblik!
Maar een trui is maar een trui, en met een trui alleen kom je de straat niet op hé... Dus werd er geappliceerd (met een handige applicatiesteek van op de nieuwe naaimachine), in bijpassend thema.



Bovenkant, check! Onderkant? Combinatie-pakketje rode en fuchsia kousebroeken van de hema, en zalig stoer snoeproze ribfluwelen rokje van bij Fred en Ginger


Voilà, gekleed! Gelukkig nieuwjaar, Lana! En dikke kus van je meter!

10 opmerkingen:

  1. mooi. Jammer alleen van je eigen dochter.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Zo'n mooie trui!
    Eigenwijze dochters, ik heb daar ook ervaring mee :-).

    BeantwoordenVerwijderen
  3. héél héél mooi!!! En ik vrees dat ik hier ook zo'n eigenwijze dochter zal hebben. Nog geen twee en 't is al niet gelijk welke schoenen ze 's morgens aandoet ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. De onze van twee weet 's morgens ook meestal welke schoenen ze wil aandoen, en vooral welke niet... 'k Heb er hier dus 2 rondlopen, dat belooft!

      Verwijderen
  4. Toffe trui! Jammer dat ze hem niet aanwilde, je dochter. Mijn meisje van drie weet anders ook al perfect wat ze aan wil hoor. Die meisjes toch...

    BeantwoordenVerwijderen