zondag 26 februari 2012

Rille x 2

'Hmm, 't kind heeft eigenlijk toch niet zoveel kleren meer om aan te doen', denk ik soms als ik de volle kleerkast van ons jongste aanschouw... Niet dat er niets in ligt, maar ze groeit goed, en dat geeft soms wel eens mouwproblemen... En truitjes met te korte mouwen, dat vind ik maar niets... 
Ze is ondertussen (al!) 17 maand, maar draagt naast 86 ook wel al vaak een 92 of zelfs 98. En laat dat nu net de maatjes zijn waarbij het bij grote zus volop zomer was... Niet veel dingen dus om bij het weer dezer dagen aan te trekken. Ok, ik geef toe, het is al kouder geweest, maar om ze nu al in t-shirts of zomerkleedjes rond te laten lopen? Niet dus... En al zeker niet nu ze ziek (geweest) is...


Tijd voor iets nieuws dus! Wegens al heel wat mooie exemplaren gezien te hebben van de 'tammy'-rok uit de ottobre winter 6/2008, heb ik me dit ottobre-exemplaar dan maar aangeschaft. En raad eens? Daar stond nog een interessant patroontje in: een eenvoudig t-shirtje met raglanmouwen, ook de 'Rille' genoemd, perfect in de maatjes die ik nodig had! Ik maakte een direct twee exemplaren (maatje 86, maar met mouw- en truilengte 92) omdat het gewoon eenvoudig en snel gaat. Voila:






Wat ik zeker wou maken was eentje uit de Viooltjes van bij vermiljoen. Aja, ze moest toch wel iets leuks hebben voor bij deze tenue, als het wat te warm wordt en ze haar hoodie moet uitdoen? 




Het andere, met roodkapje, is ter vervanging van dit. Het broekje past nog, maar het truitje, ik zei het al, mouwproblemen... Ik vond het zo'n zonde, want ik vind het echt een leuk stofje van bij koekepeertje. En gezien ik er ook al dit uit gemaakt had, had ik niet zo heel veel meer over... Net genoeg voor het lijfje, mouwen lukten niet meer... Gelukkig had ik nog een leuk sterrentricotje liggen, uit Oostende. Ik heb getwijfeld tussen de sterretjes of een effen groen, maar ben heel blij dat ik toch voor de sterretjes ging! 





Geef toe, ze ziet er toch al heel wat beter uit dan hier hé! (Al is het uiteindelijk nog iets erger geworden dan wat jullie te zien kregen...)
Ze is er nog niet helemaal door, en ondertussen weet ik ook al wat meer i.v.m. dat hees zijn, waar ik me vorige keer al vragen bij stelde... Blijkbaar was dat een voorteken voor een vorm van complicatie... Sinds vorige zondagavond is ze koorts beginnen krijgen, zelfs heel hoge koorts... We kregen het wel naar beneden, maar het kwam telkens terug... Daarbovenop begon ze redelijk wat te hoesten ook... Donderdagochtend dan toch nog maar eens naar de dokter. Na bloedonderzoek en rx thorax bleek dat ze een peribronchitis had, voorloper van pneumonie ofte longontsteking... Ondanks dat haar bloedbeeld wees op een virale infectie (wat er dus op zou wijzen dat die peribronchitis wel degelijk een complicatie van de waterpokken is), kreeg ze onmiddellijk antibiotica en zovirax. Tegen vrijdagnamiddag leek het al iets beter te gaan. Ze bleef wel nog koorts maken, maar niet meer zo hoog... En ze gedroeg zich ook al niet meer zo ziekjes... Oef, ziekenhuisopname vermeden! Wegens het zichzelf-wakker-hoesten zitten we ondertussen ook al wel aan de aerosol, maar vandaag, zondag, is eindelijk de eerste dag dat ze geen koorts meer maakt... Gelukkig!


Al is haar zus deze morgen wel opgestaan met een lelijke hoest...


Ik had mijn ouderschapsverlof op geen beter moment kunnen uitkiezen...

9 opmerkingen:

  1. Wat mooi!
    Ik hoop dat alle ziektekiemen het huis nu gaan verlaten!! Ik duim!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hey Griet,
    Ik duim alvast mee !

    Micheline

    ps: zeer mooi truitje dat je daar gemaakt hebt ! ik ben jaloers ...

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Geef ik ze door aan Bonnie als ze voor Lio te klein zijn? ;-)

      Verwijderen
  3. Ik vind dat altijd tof, raglantshirtjes met een ander stofje voor de mouwen. Maar, is dat dan niet nipt om over hun hoofdje te krijgen in die kleine maatjes?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Nee hoor, gaat heel vlot over haar hoofdje! Ik heb af en toe zelfs wat meer miserie met de mouwtjes die onderaan wat te veel spannen... Gelukkig deze keer niet!

      Verwijderen
  4. super mooi je combinatie van de T-shirts!!
    Laat ons hopen dat het genoeg geweest is!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. amai, heel erg mooi die t-shirtjes... ze staat er beeldig mee!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. oh mooi! ben blij dat jij da es vermeld want ik heb die ottobre ook liggen en dat patroon komt super van pas!

    BeantwoordenVerwijderen